Monday, October 19, 2009

Diacritice

Oare merită să scrii cu diacritice? Există tastatura Romanian - Programmers (eu am aflat de ea doar acu' câteva zile)...

Adică, de atât timp așteptam o metodă să scriu diacritice fără să îmi schimb tastatura în română, că ratam taste importante de genu' [];'... Și acum, am găsit asta, care face totul mult mai simplu! Cu Alt_Gr și a pot scoate ă, ce tareee!

Well. Mulți din voi poate știu chestia asta, dar eu am aflat-o recent, și acum mi se pare așa interesant. Oricum, probabil această febră nu o să mă țină prea mult timp - trece entuziasmul.

După cum am început acest post... ...

... Oare merită?

2 comments:

  1. Well, in my humble opinion merita sa scrii cu diacritice pentru a spori confortul cititorului. It's nice and cute. Pe de alta parte, sa scrii cu diacritice inseamna sa pierzi din viteza si in consecinta din idei (cu cat le scrii mai repede, cu atat mai bine). Plus ca unele medii nu pot reda diacriticele atat de bine, sau chiar deloc. Oricum, eu personal nu scriu pe blog cu diacritice fiindca mi-e lene, si ca scriu cu ele si ca scriu fara ele, tot se inteleg cuvintele respective si ideea trimisa. Eventual la cuvinte precum "fata" pun diacritice, atunci cand nu se intelege nici macar din context.

    P.S. Hands up for the post. Really enlightening. ;) Mai ales ca nici eu nu stiam faza cu tastatura aia, I will definitely give it a try. :-?

    ReplyDelete
  2. Eu scriu cu diacritice pentru că sunt 31337 și perfecțiunea expresionistă inerentă mie nu poate concepe să scrie altfel.

    Scriu mai repede cu diacritice decât fără din simplul motiv să sunt obișnuit să scriu cu diacritice și pentru a scrie fără trebuie să trec informația printr-un filtru intermediar.

    Pe y!m scriu fără diacritice pentru că layouturile astea de tastatură corecte din Mac OS X/UN*X/post-Vista generează "ș ț Ș Ț" cu virgulă (așa cum e corect) în loc de sedilă (cum e incorect și cum era până în XP). Astea înseamnă că userii de Windows XP care nu au instalat o versiune bună de Office sau nu am instalat un anume update nu pot să vadă corect diacriticile cu virgulă și văd pătrațele.

    ReplyDelete