Tuesday, July 14, 2009

Ateism [vs. Agnosticism] [revizuit]

[Acest post a fost revizuit 14.07.2009 la 18:30].

Nu pot dormi. Prea multa Coca Cola. Este un moment bun in care sa debitez un articol despre ce imi trece acum prin cap.

Am patit de prea multe ori sa spun cuiva ca sunt ateu, si sa fiu contrazis. God Damn it, ce naiba! Daca eu va spun ca sunt ateu, de unde stiti voi?... In orice caz, am sa insirui cateva lucruri care mi-au fost spuse [sper sa imi amintesc destule, memoria functioneaza mai lent la 4am].

Primul lucru care mi s-a zis, desi asta a fost acum catva timp, culmea ca de la mai multe persoane. Incepea cu un dialog in stilul acesta:

X: Daca esti ateu, nu crezi in nimic?
Eu: Da.
X: Pai tu nu crezi in tine?

Imi este imposibil de exprimat cat de eronata poate fi aceasta idee. Este atat de stupida incat nici macar nu merita contrazisa, spune ca persoana care mi-a spus aceasta idee habar nu are ce inseamna religie. It's about a DIVINE THING, wtf? [or anything that can be interpreted as divine. mersi ca ma considerati divin, incat sa pot sa zic ca e o religie ca cred in mine.]

Al doilea lucru, de aici vine titlul. Am cunoscut persoane care spuneau ca sunt agnostice. Cand eu le ziceam ca sunt ateu, imi spuneau ceva de genul:

X: Stii tu sigur ca nu exista ceva divin?
Eu: Nu.
X: Deci admiti posibilitatea unei fiinte divine?
Eu: Da.
X: Pai atunci esti agnostic.

FALS. Un ateu nu este o persoana care STIE ca nu exista nimic supranatural. Este o persoana care CREDE ca nu exista ceva supranatural. It's all about BELIEF, not about KNOWLEDGE! Oricum, un agnostic, dupa definitie, este o persoana care sustine ca nu se poate cunoaste acest adevar. Eu nu pot spune ca sunt agnostic deoarece nu cred asta - not sure anyway. Nu stiu exact care este adevaruol absolut, dar cert e ca EU CRED CA NU EXISTA O FIINTA DIVINA.

---- Later Edit

Na, totusi, observam ca ateismul si agnosticismul seamana ca principii [recunosc ca exista posibilitatea sa existe sau sa nu existe, si ca nu stim]. Pan' la urma, sunt doua idei care nu se exclud. Parerea mea este ca poti sa fii si ateu si agnostic in acelasi timp. Dar totusi, de ce sustin eu ca sunt ateu, si nu agnostic?

1. "Agnostic" este un cuvant prea complicat pentru o persoana simpla ca mine

2. Asa vrea Muschii mei

3. wtf, it's My choice sa CRED ce vreau, si eu cred ca nu exista chestii supranaturale responsabile cu toate 'alea'.

8 comments:

  1. Mai....1) Tu ai baut cola ieri?
    si 2) Nu trebuie neaparat sa crezi ca exista ceva natural sa fi agnostic...trebuie doar sa crezi ca nu sti daca exista, agnosticismul e mai complex, face un fel de piramida triunghiulara in C.

    ReplyDelete
  2. macar pe tine nu te bombarda x si y pe hi5 ( /:) ) cu mesaje gen 'schimba-ti religia pana nu-i prea tarziu

    ReplyDelete
  3. chr, this is irrelevant.
    you have already been assimilated.

    ReplyDelete
  4. Aualioooooooooooooo! NU IARASI DISCUTII DINASTEA CA INTRE ROCKERI IN CLS a 7a!!! II ATATA FILOZOFIE SI ATATEA PUNCTE DE VEDERE BINE ARGUMENTATE CA INAFRA DE "NU STIU LASATI-MA IN PULA MEA IN PACE" NU PREA STI CE SA CREZI. NU MI S-O BLOCAT CAPS LOCK, IS DOAR EMFATIC!

    cum ii zice la un jamaican fara loc de munca?? JAH BLESS!

    ReplyDelete
  5. zafox... serios.. schimb`o... pana nu`i prea tarziu, fa`te profet si apuca-te de schimbat religii!

    ReplyDelete
  6. ÎNTREBAREA E CINE E PRINȚESA MANELELOR? ADE SAU ADRIANA?

    ReplyDelete
  7. io cre' ca io.
    is mai pitzi asa de felu' meu.

    ReplyDelete