Saturday, July 18, 2009

ArtMania Take 1

Uite, tocmai m-am intors si eu de la concertul Artmania... prima zi.

Am intrat, am observat ca berea se lua cu jetoane [cam penal!]. Si ca un jeton pt o bere era 5 lei [wtf, parca as fi in locurile alea f scumpe din sibiu, dar probabil acolo baga mai putina apa!].

Am mers la CD-uri. Dupa ce am examinat atenti lista, am plecat inspre scena asteptand cu nerabdare inceputul... TRISTANIA!

Si a inceput. Prima melodie. A doua. A treia...

Solista nu inceta din a ma dezamagi. Atat de jalnic. Adica, am vazut liveuri, stiam ca e praf... dar totusi? Singurele melodii care mi-au placut au fost cele in care tipa asta nu a prea cantat... Ce sa faci, Tristania a ajuns o trupa extrem de jalnica fata de ce a fost cu cativa ani in urma. Vor muzica cu energie... pierd tot ce a insemnat Tristania pana recent. Nu e de mirare ca a plecat Vibeke; daca asa vroiau ceilalti ajunga muzica lor... bravo ei ca a plecat.

Setlist-ul a fost urmatorul (daca nu ma inseala memoria):

World Of Glass
The Emerald Piper
Shadowman
Beyond The Veil
Mercyside
The Wretched
Angellore
Libre
Sacrilege
Down

Ce pot sa zic. Sincer. singurele melodii care or sunat bine au fost The Wretched si Sacrilege. Restu... aoleu. Down a fost ruinata complet. Beyond the Veil a suferit o taiere a partilor mai interesante. Mercyside e prea procesata pe album sa semene live. Libre... plm. reconstruita dejaba.

Interesant e ca au cantat o melodie de pe urmatorul album. Aceasta este The Emerald Piper. Sincer, e un fel de "Tristania tries to be Lacuna Coil", and FFS, NU LE IESE!!! Nu se potriveste. Riffuri simple si comerciale, vocea tipei jalnica...

Inca un lucru de spus este ca Oesten a fost inlocuit in acest concert de Kjetil Nordhus. Foarte buna alegere, o voce care se potriveste bine pe muzica, intra bine in atmosfera. Tipu` asta a facut tot concertul. :)

P.S. Noi ne gandeam sa facem un banner mare pe care sa scrie 'Get a new singer!'... bine, trebuia sa spunem clar ca e vorba de Mariangela. Pacat ca nu am facut asta; ar fi meritat. Desi probabil nu am fi putut intra cu asa ceva in incinta :)

..... ok, s-a terminat tristania [thank god, nu imi mai f*te tipa aia simtu` auditiv!]

My Dying Bride... Ce sa spun. Geniali. Pacat ca or insistat f mult pe albumul nou. Mi-au placut extrem de mult, sonorizarea a fost geniala... not much to say, poate in un later edit. Setlist-ul a fost urmatorul:

Fall With Me
Bring Me Victory
From Darkest Skies
[ The Thrash Of The Naked Limbs ] ?
And I Walk With Them
Turn Loose The Swans
She Is The Dark
Santuario Di Sangue
The Cry Of Mankind
My Body, A Funeral

[Did I do any mistakes?]

[ordinea nu a fost neaparat asta]

Apoi, pauza, bere, buda... si incet incet am ajuns la momentul Opeth.

Sincer, aveam asteptari mult mai mari de la ei. Este, intr-adevar o parere persoanala, dar sincer... eu m-am plictistit destul de rau. Mi-au placut, cat de cat, cateva din melodiile pe care le-au cantat [Adica: Heir Apparent, The Leper Affinity, Demon Of The Fall]. Dar restul... nu stiu, mie mi s-a parut ca acest concert a fost plin de monotonie.

Evident, e o parere persoana; nu sunt fan. Tot respectul,  sunt meseriasi, tehnici, stiu ce fac. Dar nu e pe gustu' meu. Sunt convins ca a fost un concert foarte reusit; sonorizare excelenta... ce poti sa vrei mai mult?

[LE: Opeth au fost haiosi la replicile dintre melodii. Like, "The next song is a very old song. You'll probably hate it, but we'll play it anyway."...

Alta replica de remarcat a fost o prietena care si-a exprimat parerea: "Astia n-au buton de stop!!"]

Apoi am mers prin oras sa cautam BERE... si pan` la urma, am dat de astia din Tristania si Opeth... am facut ceva poze... apoi iar BERE... si uite, acum scriu chestia asta, pe la 4:43 am...

Asteptam sa vedem ce mai editez maine din acest review, si sa dau un review pe masura concertului Nightwish de maine :)

No comments:

Post a Comment