Sunday, July 19, 2009

ArtMania 2009, take 2

Uite ca a trecut si a doua zi de Artmania. Asteptam cu nerabdare sa vad inca o data Nightwish, atata curiozitate sa vad cum suna cu tipa asta noua.

Ziua a inceput cu Subscribe, o trupa maghiara care au facut un show destul de dragut (pacat ca nu eram in cea mai buna stare sa ii pot vedea si sa tzopai pe muzica lor). Mai multe nu pot spune, este un fel de metalcore combinat cu o gramada de stiluri... all ok.

Pain am ratat, pacat; eram curios sa vad si eu ce parere as fi avut despre ei, oricum habar nu am de muzica lor...

Si am ajuns exact in timp sa vad... Nightwish! Intro-ul a fost mai sec (nici unul nu l-a depasit pe cel din .ro din 2004). Si incepe prima melodie. Totul ok... la unele melodii am observat cum Annette o cam da in balarii, si ce m-a suprins: nu doar pe melodiile Tarjei (asta inteleg... e greu sa canti perfect melodiile altora), dar pana si pe meoldiile ei. Pai daca nu e in stare sa cante propriile melodii live, eu ce sa inteleg?

Sunetul a fost un pic cam prost. Nu s-a comparat cu claritatea de la My Dying Bride sau Opeth. Chitara se auzea doar din cand in cand, clapele la fel... Vocea lui Marco de multe ori nu se auzea deloc in timp ce canta... well. Mult sub asteptarile mele, mai ales dupa realizarea din Bucuresti din 2005 unde a fost un sunet perfect.

Efecte pirotehnice.. well, a fost dragut, a dat atmosfera, desi in timpul melodiei Dark Chest Of Wonders erau niste artificii care, desi erau perfect sincronizate pe ritm (Bravo!), dupa ce a fost aceeasi chestie de vreo 3-4 ori a inceput sa devina un fel de kitch. [parerea mea].

Setlist:

7 days to the wolves
ever dream
the siren
wishmaster
romanticide
amaranth
the poet and the pendulum
nemo
sahara
dead boy's poem
The Escapist
dark chest of wonders
wish i had an angel

A se observa ca de pe setlist lipseste Ghost Love Score... Nu stiu, au cantat MULT sub cat au trebuit sa cante, cu cel putin 20 minute mai putin decat erau in program. No idea why...

Well, a fost o ArtMania destul de reusita; nu stiu daca sa spun ca festivalul a fost mai bun ca in 2007, desi tind spre raspunsul 'da'.

8 comments:

  1. Probabil trebuia si bisul (un Ghost love score= 10 minute ), dar daca lumea s-a grabit plece...

    ReplyDelete
  2. well, nu stiu, din punctu meu de vedere lumea urla, striga intr-una dupa ei si ei isi impachetau sculele. Asa ca nu cred ca mai voiau bis... nu stiu... Ma uitam pe setlisturi recente la festivaluri si am observat ca nu au cantat Ghost Love Score la ultimele 2 care apar pe http://setlist.fm ..

    ReplyDelete
  3. Am observat ca la Dead Boy's Poem nu a mai cantat partea finala, probabil erau note prea inalte pentru ea.

    Nu stiu cum ar fi sunat Ghost Love Score cu Anette, dar nici nu as fi vrut sa stiu, probabil ar fi stricat melodia...

    Oricum, concert fainut, mai bun decat ceea ce am asteptat de la Nightwish-ul nou:P

    ReplyDelete
  4. eu am stat la cateva melodii doar pentru a auzi instrumentalul si pe marco...mi se pare mult mai slaba vocea annettei fata de a Tarjei + ca a cam facut varza melodiile vechi

    ReplyDelete
  5. Heckthor wrotes :

    well, cam ai dreptate...si eu ma asteptam oarecum mai mult

    personal is super happy ca i-am prins dimineata sa stau efectiv cu ei la vorba si apoi seara dupa concert sa-l mai salut pe Marco, ce avea de mers la bere :))

    Asta e...melodiile se schimba, si se simte...Ceea ce vad/simt eu este din felul cum canta si compune Tuomas "pentru solista", si deja, se schimba toata vederea generala asupra melodiei cantate. Da , nu mai e acea gravitate si dramatism, nu par la fel de "deep" cum canta acum.Si da, ma asteptam sa se auda mai ok :P.

    Overall a fost ok :) (si da, mai bun artmania-ul de anul acesta fata de anul trecut ;) )

    ReplyDelete
  6. ziceai de cel din 2007 (ultimul la care am participat beyond the gates, adica cu bilet si toate cele), si tind sa nu-ti dau dreptate.

    mi-am adus aminte de concertele mdb, anathema, within temptation si cele romanesti: luna amara, vita de vie etc. si am realizat ca ori pe vremea aceea eram mai rockeritza, ori erau line up-urile in general mai bune.

    in ultimii doi ani trupele n-au mai fost chiar pe gustul meu si din cate am avut ocazia sa ascult (am umblat pe centru zilele astea, deci am putut auzi cate putin din fiecare concert) nici n-au sunat prea bine.

    cat despre nightwish, imi e pur si simplu greu sa mai vorbesc de nightwish fara tarja. sound-ul cu care eram obisnuita a decedat...si singura mea bucurie a fost sa aud de pe balcescu un i wish i had an angel pe la 11 noaptea. mi-am dorit mult sa ajung sa ascult melodia aceea cantata live in sibiu :)

    cu gusturile nu-i de gluma, si nici eu nu mai am urechea formata pe rock, dar daca la anu' vin trupe misto, m-as mai duce la un artmania, asa cum o faceam acum 2-3 ani.

    [misto review-uri, le-am citit pe amandoua cu zambetul pe buze, parca simteam ca-s in public si vad ce se intampla acolo]

    ReplyDelete
  7. pt copilANDRA:

    1) Da, problema este ca esti mai putin rockeritza; pe vremuri chiar ascultai muzica faina, unlike now

    2) Nu pot sa compar lineupu din 2009 cu cel din 2007 pt ca or fost aprox. la fel de bune, sincer or semanat enorm dpdv meu ca apreciere. MDB + Tristania + NW ~ MDB + After Forever + Within Temptation. Poate un pic mai ok 2007 pt ca After Forever si WT nu au dezamagit ca Tristania si NW :))

    pt restu:

    Nw si Tristania au sucked fata de ce ma asteptam, desi MDB au meritat APROAPE toti banii [erau toti daca cantau The Dreadful Hours].

    ReplyDelete
  8. la nightwish nu am fos(am dat amditere:D ).. in schimb in prima zi am apucat sa-mi reamintesc de mbd din 2007. tristania.. initial incercam sa-mi aduc aminte.. acum 2 ani.. cum de ascultam astfel de muzica.. dupa insa, s-a lamuriut situatia, era alta vocala:)) .. mbd a fost terifiant... opeth nu am prins, am fost sa-mi fac bagajul. nightwish'ul nou nu se compara cu cel in care canta tarja, efectiv, asta o poate spune oricine.

    ReplyDelete