Saturday, April 25, 2009

Review - Moonspell, Cradle of Filth @ Cluj

Neatza! Iaca m-am intors si eu de la concertul MOONSPELL / TURISAS / CRADLE OF FILTH / DEAD SHAPE FIGURE (ordinea in care le-am dat este ordinea in care ma interseaza). O gramada de pareri, o gramada de ganduri despre acest concert ma shFortzeaza sa scriu si eu ce pareri am avut despre acest concert.

Cand am intrat in sala, primul lucru pe care l-am observat (in afar de faptul ca o intarziat totul vreo ora) a fost ca sala avea o reverberatie enorma. O voce enervanta a repetat de vreo 10 ori "Nu se fumeaza in sala!!!" pana m-am convins ca in acele conditii, un concert nu are cum sa sune bine; stiam ca voi fi avalansat de o gramada de sunete din toate partile. Dar, sa trecem peste.

Incepe prima trupa. Degeaba. Eram un pic mai in fata, in fata nu se aude prea bine din principiu, mai ales in concertele in interior. Oricum, nu am pierdut nimic; o trupa de thrash nu vad ce cauta la un concert de genul acesta. Au fost complet inutili. Cica au incalzit publicul, zice review-ul de pe metalhead. Eu nu sunt de acord. Oricum, il consider un review de-a dreptul inselator, dat fiind ca au laudat un concert mult prea mult fata de cat merita.

Turisas. Bravo lor. Or sunat foarte bine, muzica draguta, prezenta scenica foarte tare. Cum sa nu iti placa, or fost chiar haiosi! Si erau vopsitzi pe fatza sa para asa tribal, desi tipa de la acordeon (sau era acordeon? sau doar semana?) avea un zambet asa contrastant cu desenele de pe a ei mutre. Oricum, o trupa cu vioara si "acordeon" si multa prezenta scenica nu poate primi decat laude, mai ales datorita unei prestatii asa de faine.

Moonspell. Dupa vreo 2 melodii m-am mutat mai in spate, deoarece nu intelegeam nimic din fata scenei. se auzea doar un bass enorm de la toba mare, si din cand in cand cate un sunet pe aici pe acolo. Noroc ca stiam melodiile fara probleme. Si or cantat At Tragic Heights! Ce tare!... In orice caz, pacat ca au avut doar o ora... Ar fi meritat sa fie headlineri, mai ales in Romania. Majoritatea lumii care a fost la concert a fost pentru Moonspell, ce mai.

De remarcat a mai fost faptul ca au avut ceva probleme tehnice. Pe mine personal nu m-a deranjat, dar Fernando Riberiro nu a fost de aceeasi parere. :) Oricum, au fost nevoiti sa reinceapa sa cante Scorpion Flower; pacat ca nu stiu natura defectiunii tehnice. In orice caz, desi nu au fost avantajati de sunet (chiar si dupa ce m-am mutat la mijloc se simtea rau reverberatia, era un pic deranjanta), a fost un concert foarte ok.

Apoi, vine momentul Cradle. Lumea a plecat la bere (si eu, evident). Auzim din holul exterior ca se zdrangane ceva. Insemna ca incepe concertul. M-am dus sa stau in o parte, pe scaune (nu mai aveam energia necesara si nici tragerea de inima pentru Cradle). Si ce vedem? Hm. Zgomot mult. Am zis, eh, ce sa faci, daca stau in asa parte a salii nu ma pot astepta la calitate a sunetului. Apoi am inceput sa ma plimb. M-am dus pe langa cabina de sunet, apoi mai in fata, apoi unde eram pe la Moonspell. Parerea mea a fost simpla: This is ZGOMOT.

Stiam unele melodii din ce au cantat, unele in mod normal suna bine, dar la concert mi s-a parut cam degeaba. Si nu am fost singurul de aceasta parere. In timpul concertului, s-a injumatatit numarul de oameni din sala. Ma plimbaream prin sala si vedeam o gramada de oameni dormind / cascand. Mai ales de-aia cu tricou cu Moonspell :)

Eh, vine si momentul de baza, unde termina de cantat si cei de la Cradle ies de pe scena. N-or cantat Nymphetamine, nici Her Ghost In The Fog, nush. Oricum nefiind mare fan nu stiu tot. Tobaru' statea in spatele scenei, membrii or iesit de pe scena. Se vede ca asteptau un BIS, dar din nefericire nu a venit. Dupa vreo 2 minute de liniste, or venit sa isi stranga instrumentele. Saracii. Moonspell si-au auzit numele scandat mai mult dupa concert, desi se stia ca nu vor mai canta din motive de program fix. Intr-un sens imi e mila pentru cei de la Cradle, nu au fost primiti cum se asteptau.

Momente remarcabile:

• La Cradle of Filth, pe la o melodie au adus o `moarte` de vreo 5 metri pe scena care se balanganea intr-un mod extrem de sec si degeaba. We lol'd. A lot.
  • La Cradle of Filth, la vreo 2 melodii era un tip in spate cu flexu` care tot facea artificii pe acolo. Pare-se ca CoF sunt fani Sistem. We lol'd. Again.
  • La Cradle of Filth, in timpul meoldiei 'From The Cradle to Enslave', eu si inca o persoana am fugit pana jos unde o puteam auzi bine. Dupa ce am observat cam cum le-a sunat, am fost un pic dezamagiti.
  • La intrare, era stand-ul cu CD-uri. Dorind sa cumpar un CD, am zis tipei: Vreau sa cumpar asta, cat costa?. Ea mi-a zis: "Nu stiu, nu scrie pe lista. Inseamna ca nu e de vanzare". I lol'd.
  • Tot la standuri, am intrebat tipa: "Cat costa tricourile...?" ea: Intreaba-l pe el (aratandu-mi un tip care statea langa ea la stand). Wtf, dupa atat timp nici macar atat nu a aflat, cat costa un tricou. Ca a fost multa lume care a intrebat, s-ar fi putut interesa.

Alte faze, in caz ca imi amintesc... voi aminti cu Later Edits. Parerea finala este: A fost un concert dragut Moonspell, desi nu se compara cu cel din Bucuresti. Turisas or facut atmosfera pe care voiau sa o faca. Insa Cradle or fost un pic cam disappointing. Desi stiam ca they suck live, anyway. Am verificat pe youtube. Macar pe inregistrari is acceptabili!

Moonspell Playlist (nu neaparat in ordine):

• At Tragic Heights
  • Night Eternal